İp Santral Çözümleri

İp Santral Çözümleri

İp Santral Satışı Kurulumu ve Destek Hizmetleri

IP Santral’ler bilinenlerin aksine ilk olarak 1985 yılında NSA (Ulusal Güvenlik Ajansı – Amerika) tarafından kullanılmaya başladı ve daha sonrasında NATO destekli olarak diğer ülkelerin askeriyelerinde de kullanıldı. Tabiki de o zamanlar da günümüzde bildiğimizden daha farklı bir teknolojiye sahiptiler. Şuanki bildiğimiz hale gelmesi 2000’li yılları buldu. Burada ki en önemli detay SIP (Oturum Başlangıç Protokolü – Session Initiation Protocol) kullanılmaya başlamasıdır. Kısaca RFC 3261 yani iki veya daha fazla katılımcı arasında ağ kurmaya yarayan bir protokoldür.

ip-telefon-santralGeleneksel analog Pbx sistemlerin yerini alan modern IP Pbx santraller, network ağı üzerinden haberleşir. IP santraller kolay yönetilebilir olması kadar güvenli olmasıyla da ön plana çıkar. Bilgisayarlar ile aynı ağ üzerinde çalışabildiği için kurulum ve bakım maliyeti açısından da oldukça caziptir.

Ip Sanral / Telefon Kullanmanın Avantajları

  • VOIP teknolojisi gelişmeden önce kullanılan ses ağlarındaki ses kalitesi, VOIP ile uluslararası mesefalerde veya uzak mesafelerde aynı şekliyle ile korunur.
  • Veri ağı üzerinde çalışması nedeniyle, aynı kabloyla hem internet hem de IP telefonlar kullanılabilir.
  • IP ağları, telefon şebekelerine kıyasla daha verimli bant genişliği sağlar. VOIP ile yeni ses kodlamalarıyla birlikte kabul edilebilir ses kalitesi sağlamak için sadece 8 Kbps kullanılırken, telefon şebekelerinde aynı kaliteyi sağlamak için ise 64 Kbps gerekmektedir.
  • VOIP, IP ağı üzerinden sadece ses alışverişinin değil, aynı zamanda faks alışverişinin ve hatta video konferans görüşmelerinin de internet trafiğine entegrasyonunu sağlar.
  • VOIP teknolojisi günümüzde kullanılan telefon şebekeleriyle sağlanan ses hizmetinden çok daha düşük bir maliyete sahiptir.
  • Farklı birimlerde farklı santraller kullanılmasına gerek kalmamaktadır. Çünkü merkezi anahtarlama mantığı ile çalışır.
  • İşletmesi daha kolaydır. Faturalandırma, numara tesisi ve iptali gibi işlemler merkezi olarak yapılmaktadır.
  • Birimler arasında aktarma hatları çekilmesine gerek yoktur. Çünkü, mevcut fiberoptik veri hatları içerisinden çok sayıda eş zamanlı bağlantıya olanak sağlar.
  • Telefon desteklerse, bir telefona birden fazla hat ataması yapılabilir.
  • IP telefonlarla, PSTN (Genel Anahtarlı Telefon Ağı) telefonlarla yapılamayan çok katılımcılı telefon görüşmesi (telekonferans) yapılabilir.
  • Yazılım temelli olduğundan bilgisayar ve iletişim tenolojilerindeki gelişmelere kolayca adapte olabilecek yapıdadır

İp Santral çözümlerimiz hakkında daha fazla bilgi için lütfen   Destek hattımızı arayınız.

İstanbul ‘da bir çok telefon santral kurulumu ve ip telefon santral kurulumu yapan firmalar varken çalışacağınız firmayı iyi araştırın, kurulum sonrası destek anlaşması yapmadan hizmet ya da ürün alımı yapmayın.

Saygılarımızla,

Bu yazıyı paylaş

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir